Ομιλία στη Βουλή για τον Νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Έμφαση στη συνέχιση της χρηματοδοτικής στήριξης των Δήμων του Νομού Πέλλας
Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε την Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2026, ο Βουλευτής Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας, Διονύσης Σταμενίτης, κατά τη συζήτηση του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναδεικνύοντας τη σημασία της μεταρρύθμισης για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των Δήμων και των Περιφερειών, αλλά και τη μεγάλη θετική εξέλιξη για την Αλμωπία, η οποία πλέον αναγνωρίζεται επίσημα ως ορεινός Δήμος.
Στην ομιλία του, ο κ. Σταμενίτης χαρακτήρισε τον νέο Κώδικα ως μια συνολική θεσμική μεταρρύθμιση που βάζει τέλος στην πολυνομία και τις διοικητικές ασάφειες, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και λειτουργικό πλαίσιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όπως τόνισε, πρόκειται για ένα νομοθέτημα που συγκεντρώνει διάσπαρτες διατάξεις σε ένα ενιαίο κείμενο, εισάγοντας σημαντικές αλλαγές που ενισχύουν τη διαφάνεια, τη λογοδοσία, τη συμμετοχή των πολιτών και την αποτελεσματικότητα της διοίκησης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις προβλέψεις του νέου Κώδικα για τους ορεινούς, νησιωτικούς και παραμεθόριους δήμους, επισημαίνοντας ότι για την Πέλλα η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η επίσημη αναγνώριση του Δήμου Αλμωπίας ως ορεινού.
«Αποκαθίσταται μια μεγάλη αδικία για μια περιοχή που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της ορεινότητας, αλλά μέχρι σήμερα δεν είχε τον αντίστοιχο χαρακτηρισμό λόγω ελλείψεων της νομοθεσίας. Ο Υπουργός άκουσε το αίτημά μας και πλέον ο Δήμος Αλμωπίας και οι κάτοικοί του θα μπορούν να αξιοποιήσουν τις αυξημένες αρμοδιότητες, τα ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία και τις αναπτυξιακές δυνατότητες που προβλέπει η νομοθεσία για τις ορεινές περιοχές», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Βουλευτής υπογράμμισε ακόμη ότι ο νέος χαρακτηρισμός δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για την ενίσχυση των υποδομών, τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και τη συνολική αναπτυξιακή πορεία της Αλμωπίας, μέσα από ειδικές προβλέψεις και διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στη διαρκή στήριξη της Κυβέρνησης προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι Δήμοι της Πέλλας έχουν αξιοποιήσει σημαντικούς πόρους για την υλοποίηση έργων που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών. Εξέφρασε δε τη βεβαιότητα ότι η συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών θα συνεχιστεί, ώστε να προχωρήσουν ώριμες προτάσεις και σημαντικά έργα στους Δήμους Αλμωπίας, Έδεσσας, Πέλλας και Σκύδρας.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταμενίτης επισήμανε ότι ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελεί μια μεταρρύθμιση που ενισχύει τη δημοκρατία, τη διαφάνεια και την εγγύτητα της διοίκησης προς τον πολίτη, παρέχοντας στην Αυτοδιοίκηση τα απαραίτητα εργαλεία για να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.









