Στην… αχρηστία περνά από σήμερα η Εθνική Οδός Πατρών – Πύργου, καθώς δίνεται στην κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την Πάτρα και με τον Πύργο και κατ’ επέκταση την Αθήνα με τον Πύργο. Μόλις παραδοθούν και τα τελευταία 10χλμ η διαδρομή Αθήνα – Πύργος θα γίνεται σε 2 ώρες και 45 λεπτά.
Χθες Πέμπτη (31.7.2025) ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε τα εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου και σήμερα θα δοθούν στην κυκλοφορία τα 65 χλμ. από τα 74,8 χλμ. που αφορά το συνολικό έργο και συγκεκριμένα το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, κοντά στην Πάτρα.
Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα.
Μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, με ασφάλεια και άνεση.
«Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είναι ένα έργο εθνικής εμβέλειας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας κατά την τελετή εγκαινίων της λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, στο τμήμα Πύργος – Αλισσός, που πραγματοποιήθηκαν, σήμερα, στον Πύργο Ηλείας, παρουσία του πρωθυπουργού, του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του γενικού γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου.
Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.
Μετά την παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, που μειώνει τον χρόνο διαδρομής Αθήνα – Πύργος σε 2 ώρες και 45 λεπτά, η προσοχή στρέφεται πλέον σε άλλα σημαντικά έργα υποδομής που παραμένουν σε εκκρεμότητα. Ένα από αυτά είναι η αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, έργο το οποίο αποτελεί σαφή δέσμευση της Κυβέρνησης, αλλά ακόμα δεν έχει εισέλθει στο στάδιο υλοποίησης.