Πλήρες Δώρο Χριστουγέννων δικαιούνται οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα που εργάστηκαν από την 1η Μαΐου έως τις 31 Δεκεμβρίου. Όσοι προσλήφθηκαν αργότερα ή αποχώρησαν νωρίτερα λαμβάνουν αναλογία.
Το Δώρο Χριστουγέννων είναι υποχρεωτική παροχή για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, ανεξάρτητα από το αν έχουν σύμβαση αορίστου ή ορισμένου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης και καταβάλλεται το αργότερο έως τις 21 Δεκεμβρίου. Το μικτό ποσό υπόκειται σε ασφαλιστικές εισφορές και παρακράτηση φόρου.
Πώς υπολογίζεται το Δώρο Χριστουγέννων
Η περίοδος υπολογισμού είναι από 1 Μαΐου έως 31 Δεκεμβρίου. Για ολόκληρη αυτή την περίοδο, ο εργαζόμενος με μηνιαίο μισθό δικαιούται έναν μισθό, προσαυξημένο κατά τον συντελεστή επιδόματος αδείας 4,1666%. Για κάθε 19 ημερολογιακές ημέρες εργασιακής σχέσης αντιστοιχούν τα 2/25 του μηνιαίου μισθού, με αναλογία και για μικρότερα διαστήματα.
Τύπος για αναλογικό Δώρο: Μικτός μηνιαίος μισθός × (2/25) × (ημερολογιακές ημέρες / 19) × 1,041666. Το ποσό δεν μπορεί να υπερβεί το πλήρες Δώρο, δηλαδή περίπου το 104,17% του μηνιαίου μικτού μισθού.
Προσοχή: Οι 8 έως και 12 μήνες απασχόλησης μέσα στο έτος δεν δίνουν διαφορετικό Δώρο, εφόσον και στις περιπτώσεις αυτές καλύπτεται ολόκληρη η περίοδος από 1 Μαΐου έως 31 Δεκεμβρίου.










