top of page

Όλες οι αλλαγές στον ΚΟΚ: Ψηφιακά πρόστιμα για χρήση κινητού και νέα όρια ταχύτητας

  • aridaianews
  • πριν από 2 ημέρες
  • διαβάστηκε 4 λεπτά


Kατατέθηκε το πρωί του Σαββάτου (31.5.2025) στη Βουλή το νέο νομοσχέδιο για την αναθεώρηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπου σύμφωνα με αυτό ποινικοποιούνται πλέον η οδήγηση με τη χρήση κινητού και υπό την επήρεια αλκοόλ ενώ τελικά μένουν εκτός λεωφορειολωρίδων τα ταξί.



Έται λοιπόν από το Σεπτέμβριο ενεργοποιούνται πλέον οι κάμερες ασφαλείας στην Αττική και πλέον τα πρόστιμα θα επιβάλλονται ψηφιακά και θα αποστέλλονται απ’ ευθείας στους παραβάτες οδηγούς μέσα από το gov.gr.


Όποιος δηλαδή κάνει την οποιοδήποτε παράβαση θα καταγράφεται από τις κάμερες και η κλήση θα φτάνει σπίτι του προκειμένου να πληρώσει το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο ή να παραδώσει την άδειά του και το δίπλωμά του ή και τις πινακίδες του, αναλόγως με την παράβαση.


Άλλη μια μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως με τη χρήση του κινητού κατά την οδήγηση. Σύμφωνα λοιπόν με το νέο πλαίσιο το οποίο θα επιβάλλει ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας:


- την πρώτη φορά που θα πιάνεται κάποιος οδηγός να οδηγεί με το κινητό στο χέρι, το πρόστιμο θα είναι 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες,

- τη δεύτερη φορά, δηλαδή σε περίπτωση που κάποιος πιαστεί υπότροπος να οδηγεί έχοντας το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, το πρόστιμο θα ανέρχεται πλέον στα 1000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες

- την τρίτη φορά που θα έχουμε υποτροπή, δηλαδή δεύτερη φορά, το πρόστιμο θα είναι 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για ένα έτος


Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως και για τους δικυκλιστές, αφού για πρώτη φορά, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει πρόστιμα ακόμη και για τους συνεπιβάτες μηχανής, οι οποίοι δεν θα φορούν το κράνος ασφαλείας.


Μέχρι τώρα, το πρόστιμο επιβαλλόταν κανονικά στον αναβάτη της μηχανής, στον οδηγό δηλαδή, πλέον θα υπάρχει πρόστιμο και για κάποιον ο οποίος ανεβαίνει σε δίκυκλο και δεν φοράει το κράνος ασφαλείας.


Τα όρια ταχύτητας


Αλλαγές προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και για τα όρια ταχύτητας, αφού στην ουσία μειώνει τα όρια ταχύτητας για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη και αυξάνει την κυκλοφορία εκτός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα αυτά διαμορφώνονται ως εξής:


- 30 χιλιόμετρα την ώρα για δρόμους μικρού πλάτους, χωρίς νησίδα, για παράδειγμα σε γειτονιές μπροστά από σπίτια ή σχολεία

- 50 χιλιόμετρα την ώρα για βασικούς αστικούς δρόμους με νησίδα και

- 140 χιλιόμετρα την ώρα – όπου αυξάνεται το όριο ταχύτητας – στους αυτοκινητόδρομους, μετά ωστόσο από διαβούλευση και λόγω της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων.


Όσον αφορά τους αυτοσχέδιους αγώνες που στήνουν πολλοί σε διάφορα σημεία της Αττικής και σε διάφορα σημεία της χώρας, τις «κόντρες» και την υπερβολική ταχύτητα που καταγράφεται όταν αυτή ξεπερνάει ακόμα και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, οι ποινές θα κλιμακώνονται ως εξής:


- Στην πρώτη παράβαση που κάποιος πιαστεί να κάνει κόντρα με το όχημά του και να αναπτύσσει ιλιγγιώδη ταχύτητα, θα επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος

- στη δεύτερη φορά – σε περίπτωση υποτροπής -, το πρόστιμο διπλασιάζεται στις 4.000 ευρώ με αφαίρεση άδειας για 2 έτη

- στην τρίτη φορά, το πρόστιμο θα αγγίζει τις 8.000 ευρώ, ενώ ο παραβάτης θα στερείται το δίπλωμά του για 4 έτη


Σημειώνεται πως υπάρχει και μια αλλαγή που έχει να κάνει κυρίως με την πρόκληση θανατηφόρων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, όπου θα υπάρχει ακόμη και σύνδεση με τον ποινικό κώδικα, αφού αν κάποιος προκαλέσει δυστύχημα και αφαιρέσει ζωή, εφόσον έχει καταναλώσει αλκοόλ ή κινείται με υπερβολική ταχύτητα, θα έχει πλέον και πολύ σοβαρές ποινικές κυρώσεις με φυλάκιση ακόμη και 10 ετών χωρίς αναστολή.


Εκτός λεωφορειολωρίδων τα ταξί – Παραβίαση τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ


Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ τα έμφορτα ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να εισέρχονται μόνο για ελάχιστα δευτερόλεπτα στη λεωφορειολωρίδα των μέσων μαζικής μεταφοράς, αποκλειστικά και μόνο για να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν κόσμο. Τ


ην ίδια ώρα ελεύθερη θα είναι η κίνηση των ταξί στις λωρίδες των λεωφορείων μόνον εφόσον αυτά είναι μηδενικών ρύπων ή μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.


Όπως αναφέρει το άρθρο 55 στις λεωφορειολωρίδες η στάση επιβατικών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) επιτρέπεται «για το απολύτως εύλογο χρονικό διάστημα, εφόσον δεν παρακωλύεται η κυκλοφορία των μέσων δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) δευτερόλεπτα, και μόνο με σκοπό την επιβίβαση και αποβίβαση. Ειδικότερα, η αποβίβαση επιτρέπεται μόνο όπισθεν του λεωφορείου, ώστε να μην παρακωλύεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία αυτού».


Παράλληλα, θεσπίζεται για πρώτη φορά η δυνατότητα να κυκλοφορούν στη λεωφορειολωρίδα έμφορτα επιβατικά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ) αυτοκίνητα για τη μεταφορά ατόμων με αναπηρία, καθώς και έμφορτα ταξί μηδενικών ρύπων.


Την ίδια ώρα έγινε γνωστό, πως η παραβίαση των διατάξεων τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ.


Στο ίδιο νομοσχέδιο γίνεται σαφές πως οι λεωφορειολωρίδες όπως και η χάραξή τους είναι αρμοδιότητας των Ο.Α.Σ.Α. και Ο.Σ.Ε.Θ., και γίνεται με βάση μελέτες που εκπονούνται από τους δύο Οργανισμούς για τα μέτρα προτεραιότητας των δημόσιων ΜΜΜ έναντι των λοιπών οχημάτων, καθώς επίσης για την εγκατάσταση ειδικών σημάνσεων και για κάθε μέτρο που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών και την ασφαλή και άνετη διακίνηση των επιβατών.


Η υλοποίηση της σήμανσης, η τοποθέτηση και συντήρηση των διαχωριστικών μέσων ανήκουν στην αρμοδιότητα των εποπτευόμενων από αυτό Οργανισμών που βαρύνονται και με τις σχετικές δαπάνες.

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • X
1.png
Mikroviologiko.jpg
OlympiaChour
G Adv
14794143_10210956394167365_1944590052_n.jpg
electronet.jpg
PellaNow Logo

Ενημερωθείτε πρώτοι από το Νο.1 τοπικό δημοσιογραφικό blog, με έγκυρες ειδήσεις, νέα και γεγονότα για την Αριδαία, την Πέλλα, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. 
Με επαγγελματική δέσμευση για αντικειμενική κάλυψη των γεγονότων, παρέχουμε μία πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει τόσο στην τοπική μας κοινωνία όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο.

  • White Facebook Icon

© 2024 Powered by aridaianews.gr

bottom of page